jueves, 25 de agosto de 2005

Innocence: haurtzaroari buruzko metafora ederra


Gure begiaurrean 24fotograma segunduko abiadan pasatzen den margolan sinbolista da Innocence. Errealitate eta fantasi dosi berdinak erabili ditu Lucile Hadzihalilovic zuzendariak bere bigarrengo lan honetan, haurtzaroaren metafora pertsonal hau ekoizteko. Lan honekin, iazko Donostiako Nazioarteko Zinemaldian errealizadore hasiberrien saria jaso egin zuen.



Hizkera barrokoa erabiliaz, filme honetan Hadzihalilovicek, haurtzarotik nerabezarorako bidea bere ikuspegi bereziarekin islatu nahi izan du. Horretarako, eskola misteriotsu batean sarturik dauden zazpi-hamabi urte bitarteko neskatila talde baten gertaerak gertutik jarraitzen ditu. Bizi diren barnetegian, kanpoko mundutik harresi batez bereizturik, arau gogorrez kudeatuta, ez da heldurik bizitzen, bi irakasle gazte kenduta; ezta gizonezkorik sartzen ere. Gehiegi babesten dituen bunkerra, non kanpoko bizitzaren isla gutxi sartzen den, eta tentsio sexuala aditzera ematen den, handiagotzen den tentsioa aipatua ez den neurrian.


Istorioaren amets giroa indartzeko, alegoria eta errealitatearen arteko dantza honetan, frantziako zuzendariak testuinguru atenporal bat sortzen du, Rene Magritteren paisaietan oinarrituta, gainera Technicolorera hurreratzen gaituen kolore paleta bizia erabiltzen du, publizitatearen estetika gogora ekartzen duena. Filmeko neskatilen jokamoldea ere ez da guztiz erreala, hala ematen badu ere. Hadzihalilovicek oso modu berezian lortu du efektu hau, neskatilen irudia azken muturreraino estereotipatuz, minigona zuriak, ileko lazoak...Innocence filmeko pertsonaiak ez dira neskatilak, haurtzaroa dira; Justizia begiak itxirik dituen emakume bat den bezala.


Sinbolo guzti hauen batuketaren emaitza, ohikoa ez den lana da. Interesantea eta ausarta, erreflexiorako gonbitea luzatzen diguna, bainan agian harropuzkerian erortzen dena. Frank Wedekind-en Minehaha, or the Corporal Eucation of Young Girls lanean oinarrituta, luzemetraia beharrean formatu laburrago batean arrakasta handiago izanen zuen, izan ere askotan luzatua izan dela nabaritzen zaio, argumentuaz gain irudian edertasunean gehiegi jolasten duelako, dena den aitortu beharra dago irudiak benetan ikusgarriak direla.



INNOCENCE

Donostiako Nazioarteko Zinemaldian errealizadore hasiberrien saria

Zuzendaritza eta gidoia: Lucile Hadzihalilovic

Aktoreak: Zo? Auclair, B?rang?re Haubruge, Marion Cotillard, H?l?ne de Fougerolles

Frantzia/B?lgica/Britainia Handia. 2004





No hay comentarios:

Publicar un comentario